Skip to content
New issue

Have a question about this project? Sign up for a free GitHub account to open an issue and contact its maintainers and the community.

By clicking “Sign up for GitHub”, you agree to our terms of service and privacy statement. We’ll occasionally send you account related emails.

Already on GitHub? Sign in to your account

2019 orthography corrections #29

Open
wants to merge 9 commits into
base: main
Choose a base branch
from

Conversation

danmysak
Copy link
Contributor

No description provided.

@@ -22,7 +22,7 @@

Минулої чверті місцеву школу запитали, скільки {їх=>їхніх:::error_type=G/UngrammaticalStructure} учнів зазнали психологічних травм від пожеж. Відповідь? Усі. Кожна дитина або спостерігала, як лютує вогонь чи відблискує полум’я навколо їхнього будинку, або має найкращого друга, який досі блідий і мовчазний. Під час останніх тижнів навчального року вчителі намагалися зробити щось радісне для дітей: організувати шкільний танець дощу, роздавати книги, веселі нагороди. Я сподіваюся, що через 20 років ці діти пам’ятатимуть веселощі та доброту їхньої громади, а не жахи.

{Брайану=>Браяну:::error_type=Spelling} і мені пропонували кімнати, одяг, допомогу {по=>для:::error_type=G/Prep} догляду за дикими тваринами, чашки чаю, {посмішки=>усмішки:::error_type=F/Style}. І {посмішки=>усмішки:::error_type=F/Style} значать багато. Моїм щоденним заняттям стало запитувати через смс чи {імейли=>електронну пошту:::error_type=F/Calque}{=>::::error_type=Punctuation} «{Ти в порядку=>Із тобою все гаразд:::error_type=F/Calque}?», «Чи потрібна допомога?», «Як Керол?», «Чи ти чув щось від Гаррі?»{.=>:::error_type=Punctuation}
{Брайану=>Браяну:::error_type=Spelling} і мені пропонували кімнати, одяг, допомогу {по=>для:::error_type=G/Prep} догляду за дикими тваринами, чашки чаю, {посмішки=>усмішки:::error_type=F/Style}. І {посмішки=>усмішки:::error_type=F/Style} значать багато. Моїм щоденним заняттям стало запитувати через смс чи {імейли=>електронну пошту:::error_type=F/Calque}{=>::::error_type=Punctuation} «{Ти в порядку=>Із тобою все гаразд:::error_type=F/Calque}?», «Чи потрібна допомога?», «Як Керол?», «Чи ти чув щось від Гаррі?»{=>.:::error_type=Punctuation}{.=>:::error_type=Punctuation}
Copy link
Collaborator

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Тут треба виправити. Маємо послідовно вставку крапки і видалення крапки.

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Виправив у 109ee56.

Похідні файли поки не перегенеровував.


Ох, {все=>усе:::error_type=Spelling} дуже заплутано. Ми у вересні подивимось{=>,:::error_type=Punctuation} який в Уляни буде розклад {в=>у:::error_type=Spelling} школі й по гуртках, і як воно буде Надії в садочку, і вирішимо{=>,:::error_type=Punctuation} як краще ходити. {В поки=>Поки:::error_type=Spelling} що {вересень=>вересні:::error_type=G/Case} {будем=>будемо:::error_type=F/Style} повну оплату робити.

У нас тут ще й{ в=> у:::error_type=Spelling} школі незрозуміло. Кажуть{=>,:::error_type=Punctuation} що діти будуть або через день займатись, або через тиждень. То ми{=>,:::error_type=Punctuation} {моде=>може:::error_type=Spelling}{=>,:::error_type=Punctuation} ще й Уляну будемо в совенята через день відправляти

Всі батьки в шоці ))

Отож, я й сама ні в чому не впевнена
Отож, я {й=>і:::error_type=Spelling} сама ні в чому не впевнена

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

За правилом милозвучності, між голосним і приголосним (лише якщо слово не починається на й) звуками ставимо й (Джерело: https://ukr-mova.in.ua/library/orfografiya/cherguvannya-i-y-ta )

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Очевидно, цей матеріал було підготовлено до появи правопису 2019 року.
Щодо цього випадку — див. правопис, § 24, п. 4.

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Так, дякую. Маєте рацію. Зауваження слушне

@@ -1,4 +1,4 @@
1 - Насправді є демонстрації і за традиційні сімейні цінності, але вони не викликають такий шок тому, що це більшість. А в нас якщо ти не в більшості, ти {-=>—:::error_type=Punctuation} неадекват😁. 2 {-=>—:::error_type=Punctuation} ЛГБТ не нав'язують свої погляди. Як {взагалі=>узагалі:::error_type=Spelling} можна нав'язати сексуальну орієнтацію? Як можна {заставити=>змусити:::error_type=F/Calque} когось любити? Але їхні методи інколи провокативні, тут нічого не скажеш. 3 {-=>—:::error_type=Punctuation} казати, що природа влаштувала так чол+жін {=>— :::error_type=Punctuation}трохи нерозумно, бо нічого в природі немає на 100%. Кому вона дала таких гормонів, таке йому й подобається. І що з того{=>,:::error_type=Punctuation} що ти в меншості, таке трапляється в інших тварин також (не тільки в людей). Кожен має право бути тим, ким він хоче бути. І не боятися цього❤️ усім любові
Чому природа створила також безпліддя ({як=>і:::error_type=F/PoorFlow} y чоловіків, {так =>:::error_type=F/PoorFlow}і у жінок)? Є й такі збої в цій еволюції, але ми ж не засуджуємо цих людей. Є чайлдфрі, для яких діти {-=>—:::error_type=Punctuation} це зло😂 Знову ми на це спокійно реагуємо, бо не для всіх мати дітей {-=>—:::error_type=Punctuation} {це =>:::error_type=F/PoorFlow}{пріоритет=>пріоритетно:::error_type=F/PoorFlow}. Саме ТУТ вони користуються розумом, а не інстинктами. А коли двоє хочуть бути разом, а потім присвятити себе наступному поколінню {-=>—:::error_type=Punctuation} хіба це не природа/еволюція/інстинкти?
Чому природа створила також безпліддя ({як=>і:::error_type=F/PoorFlow} y чоловіків, {так =>:::error_type=F/PoorFlow}і у жінок)? Є {й=>і:::error_type=Spelling} такі збої в цій еволюції, але ми ж не засуджуємо цих людей. Є чайлдфрі, для яких діти {-=>—:::error_type=Punctuation} це зло😂 Знову ми на це спокійно реагуємо, бо не для всіх мати дітей {-=>—:::error_type=Punctuation} {це =>:::error_type=F/PoorFlow}{пріоритет=>пріоритетно:::error_type=F/PoorFlow}. Саме ТУТ вони користуються розумом, а не інстинктами. А коли двоє хочуть бути разом, а потім присвятити себе наступному поколінню {-=>—:::error_type=Punctuation} хіба це не природа{/=> / :::error_type=Punctuation}еволюція{/=> / :::error_type=Punctuation}інстинкти?

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

За правилом милозвучності, між голосним і приголосним (лише якщо слово не починається на й) звуками ставимо й (Джерело: https://ukr-mova.in.ua/library/orfografiya/cherguvannya-i-y-ta )

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Див. відповідь вище.

@@ -3,6 +3,6 @@
85% ефіру каналу буде інформаційно-розважальним, зробленим компаніями «1+1 Медіа» (Коломойський), «Інтер медіа груп» (канал Інтер), «Медіа Група Україна» (ТРК Україна, Ахметов) та StarLightMedia (СТБ, ICTV, Новий, Пінчук). Лише 1 годину на добу канал буде показувати власний контент, тобто новини. Все {останнє=>інше:::error_type=F/Style} — ретрансляція інших каналів. Гендиректор каналу — Юля Островська, {колишніій=>колишній:::error_type=Spelling} директор {з=>із:::error_type=Spelling} виробництва студії «Квартал-95».
Канал створювали на основі каналу UATV. Його консультантами стали ведучі на проросійському каналі 112-Україна Володимир Полуєв і Ганна Степанець. Через співпрацю з 112 {з=>із:::error_type=Spelling} каналу в січні звільнилось дві третини працівників.
Бюджет «Дому» на 2020 рік (разом з Укрінформом) складає 257 млн грн. 50 мільйонів для ATR не знайшли, зате знайшли 250 для «Дому».
Інтер пропагує українофобську позицію й «вибачається», що їм через закони доводиться частково мовити українською, війна у них {=>“:::error_type=Punctuation}вєлікая отєчєствєнная{=>”:::error_type=Punctuation}, а в Криму та Донбасі не все так однозначно. Донедавна Інтер взагалі належав російському «Першому каналу», потім формального власника змінили. Плюси та СТБ давно і з успіхом створюють низькоякісний заангажований контент, в ТРК Україна на Донбасі йде «громадянська війна» (наприклад, серіал «Нє зарєкайся»), а 112 неодноразово {критикувався=>критикували:::error_type=G/VerbVoice} за відсутність балансу думок і явно проросійську позицію. Один раз 112-й навіть намагався себе підірвати, але то вже інша історія.
Інтер пропагує українофобську позицію {й=>і:::error_type=Spelling} «вибачається», що їм через закони доводиться частково мовити українською, війна у них {=>“:::error_type=Punctuation}вєлікая отєчєствєнная{=>”:::error_type=Punctuation}, а в Криму та Донбасі не все так однозначно. Донедавна Інтер взагалі належав російському «Першому каналу», потім формального власника змінили. Плюси та СТБ давно і з успіхом створюють низькоякісний заангажований контент, в ТРК Україна на Донбасі йде «громадянська війна» (наприклад, серіал «Нє зарєкайся»), а 112 неодноразово {критикувався=>критикували:::error_type=G/VerbVoice} за відсутність балансу думок і явно проросійську позицію. Один раз 112-й навіть намагався себе підірвати, але то вже інша історія.

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

За правилом милозвучності, між голосним і приголосним (лише якщо слово не починається на й) звуками ставимо й (Джерело: https://ukr-mova.in.ua/library/orfografiya/cherguvannya-i-y-ta )

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Див. відповідь вище.

@@ -4,7 +4,7 @@
На стеблі плюща .
Коли останній впаде , я також піду .
Я знаю , це вже три дні .
Чи лікар тобі не казав ? "
Чи лікар тобі не казав ? " .

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Здається, я керувалася оцим: пар.167, І , п. 2 чинного правопису: Коли пряма мова йде в рядок, без абзацу, то перед її початком мають стояти відкриті лапки (без тире), у кінці — закриті лапки, а перед ними — відповідний до характеру речення розділовий знак (знак питання, знак оклику, три крапки, але не крапка, яку ставимо вже після лапок).
Тобто у цьому разі, якби це було розповідне речення, то крапку ми ставили би після лапок.

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Див. § 164, п. 1, примітка 2, другий абзац.

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

На мою думку, наведені приклади у 2 абзаці примітки 2 п. 1 пар. 164 не пояснюють вживання крапки у цьому реченні, бо тут, наскільки я бачу, немає авторських слів. І речення питальне, без слів автора, там не потрібна крапка. Готова обговорити

Copy link
Contributor Author

@danmysak danmysak Jan 30, 2023

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Якщо сприймати це речення в такому контексті, то замість лапок слід було б використати тире (§ 167, п. I.1). Загалом документ (0217) не є повноцінно оформленим текстом; не впевнений, як слід тлумачити такі випадки.

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

@AnnaVesn @olenanahorna @danmysak Ми перечитали всі коментарі, правопис і ще поговорили з Лєною окремо. Дійшли до висновку, що скористаємося таким правилом: якщо в прямій мові є слова автора, то крапку ставимо (вона вмотивована як кінцева пунктуація для "великого" речення). Якщо слів автора немає (тобто є тільки текст у лапках, все пряма мова), то крапку ставити не будемо - там вона вже не матиме щодо чого виконувати свою функцію.

Тобто: у цьому реченні крапку НЕ приймаємо.

(Погоджуюся, що ця пряма мова насправді неправильно оформлена: український правопис тут виписує тире, відсутність лапок і всі речення прямої мови від тієї ж людини в один абзац. Але пропоную вже всю пряму мову не переписувати.)

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

👍

Спробую сьогодні такі випадки відкотити.

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Виправив у danmysak@f31468b. Похідні файли не генерував.

@mariana-scorp — про всяк випадок.

@@ -1,5 +1,5 @@
" Ох , я вже дещо виріс із двадцятирічного віку " .
" Як воно в Нью-Йорку , Джиммі ? "
" Як воно в Нью-Йорку , Джиммі ? " .

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

тут таке саме пояснення, що й вище: згідно з пар.167, І , п. 2 чинного правопису: Коли пряма мова йде в рядок, без абзацу, то перед її початком мають стояти відкриті лапки (без тире), у кінці — закриті лапки, а перед ними — відповідний до характеру речення розділовий знак (знак питання, знак оклику, три крапки, але не крапка, яку ставимо вже після лапок). Тобто усі розділові знаки, крім крапки, перед лапками.

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Див. коментар вище.

@@ -3,4 +3,4 @@
Із швидким серцебиттям я супроводжував цього чудового та обдарованого вбивцю , чий аналітичний геній і неперевершена самовпевненість спонукали його дати мені надзвичайну обіцянку привести мене до вбивці та нью-йоркського детектива .
Навіть зараз я не можу повірити , що це можливо .
" Ви впевнені , що вас не ведуть у якусь пастку ? — запитав я .
— Припустімо , що ваша підказка , якою б вона не була , повинна привести нас лише до комісара поліції та пари десятків поліцейських ! "
— Припустімо , що ваша підказка , якою б вона не була , повинна привести нас лише до комісара поліції та пари десятків поліцейських ! " .
Copy link

@AnnaVesn AnnaVesn Jan 30, 2023

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Я знайшла таке схематичне пояснення уживання розділових знаків у прямій мові (Олександр Авраменко, Оксана Тищенко. Українська мова: правопис у таблицях, тестові завдання): якщо пряма мова у рядок
"П", – а.
"П! (?, ...)" – а.
А: "П".
А: "П! (?, ...)" н-д: Я дивився на його бліде чоло, на примкнуті вії та казав собі: "Те, що я бачу, це лише оболонка. Найголовнішого не побачиш очима..."
"П, – а, – п".
"П, – а: – П".
"П! – а. – П! (?, ...)"

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

На мій погляд, тут той самий випадок, що і з Джиммі вище. Або без лапок узагалі (відповідно до § 167, п. I.1), або сприймати відсторонено від конкретного тексту.

Моє бачення таке, що лапки — вони для того, щоб виділити фрагмент чогось ширшого, і відповідно завжди є частиною речення зовнішнього тексту. Це, здається, узгоджується із правописом, крім, можливо, своєрідного винятку у § 167, п. I.5.

Щодо посібника Авраменка й Тищенко, то хто знає, чи вони встигли оновити матеріал відповідно до нових норм. Наприклад, тієї самої помилки припустилися укладачі радіодиктанту 2020 року: http://ukr.radio/news.html?newsID=94522

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

ну, у мене видання Авраменка й Тищенко, на обкладинці якого зазначено, що врахували новий правопис. Погоджуюся з вами, що це питання вирішує верстка.

@@ -3,7 +3,7 @@
Туди - сюди перед будинком походжав чоловік із довгими червоними вусами та з маркою детектива , яка майоріє на комірі його пальто .
Зараз та тоді чоловік би зголив ті вуса , аби приховати лице , та тоді я б розпізнав одразу славетну візитівку великого детектива Нью-Йорка .
Джолнс тримав гострий погляд на двері та вікна будинку .
" Що ж , докторе , — сказав Найт , не стримуючи нотки тріумфу в його голосі , — ви бачили ?"
" Що ж , докторе , — сказав Найт , не стримуючи нотки тріумфу в його голосі , — ви бачили ? " .
Copy link

@AnnaVesn AnnaVesn Jan 30, 2023

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

"П, – а, – п?" (за тлумаченням Авраменка, у лапках у кінці прямої мови ставимо такі розділові знаки, як знак оклику, знак питання та трикрапку, у цьому разі після лапок крапки не ставимо).

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Див. коментар вище.

" Це неймовірно , неймовірно ! — я не міг втриматися вигукувати одразу , як таксі поїхало на дорозі назад .
— Втім , як ви це зробили ?
Завдяки якому індуктивному процесу ... "
Завдяки якому індуктивному процесу ... " .

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

не можу зрозуміти з написання, де початок прямої мови. Але загалом тут схоже пояснення, якщо пряма мова написана в рядок: оскільки в кінці трикрапка, ("П, – а, – п...." ), то після лапок крапки не ставимо.

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Див. коментар вище.

@@ -3,7 +3,7 @@
Перед будинком туди - сюди ходив чоловік з довгими червоними вусами та з маркою детектива , яка майоріла на комірі його пальта .
Тепер та тоді чоловік би зголив ті вуса аби відкрити лице , але тоді я б розпізнав одразу славетну візитівку великого детектива Нью-Йорка .
Джолнс не зводив гострого погляду з дверей та вікон будинку .
" Що ж , докторе , — сказав Найт , не стримуючи нотку тріумфу в голосі , — ви бачили ?"
" Що ж , докторе , — сказав Найт , не стримуючи нотку тріумфу в голосі , — ви бачили ? " .

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

тут крапку не ставимо (За Авраменком, "П, – а, – п? (!, ...)"

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Див. коментарі вище.

@@ -1,3 +1,3 @@
"П'ять чого, дорогенька? Скажи своїй {Сюді=>Сьюді:::error_type=Spelling}{.=>:::error_type=Punctuation}"{=>.:::error_type=Punctuation}
"Листків. На стеблі плюща. Коли останній впаде, я {мушу йти=>:::error_type=F/PoorFlow} також{=> піду:::error_type=F/PoorFlow}. Я знаю{=>,:::error_type=Punctuation} це вже три дні. Чи лікар тобі не казав?"
"Листків. На стеблі плюща. Коли останній впаде, я {мушу йти=>:::error_type=F/PoorFlow} також{=> піду:::error_type=F/PoorFlow}. Я знаю{=>,:::error_type=Punctuation} це вже три дні. Чи лікар тобі не казав?"{=>.:::error_type=Punctuation}

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Я наполягаю, що тут нема потреби після лапок ставити крапку. Якби це була цитата або посилання, і після лапок було б ще прізвище автора або номер зноски — тоді так, без сумніву. А тут ця крапка не потрібна

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Що ж, пропоную зробити компромісно — і у відповідності до правопису. Оформити подібні випадки з допомогою тире.

@@ -2,6 +2,6 @@

Таксі зупинилося перед {одним=>однією:::error_type=G/Gender} з {найбільш захопливих=>найзахопливіших:::error_type=F/PoorFlow} резиденцій на бульварі. {Ходячий туди-сюди=>Туди-сюди:::error_type=F/PoorFlow} перед будинком {був=>походжав:::error_type=F/Style} чоловік {з=>із:::error_type=Spelling} довгими червоними вусами та з маркою детектива, яка майоріє на комірі його пальто. Зараз та тоді чоловік би зголив ті вуса{=>,:::error_type=Punctuation} аби {витерти=>приховати:::error_type=F/Style} лице, та тоді я б розпізнав одразу славетну візитівку великого детектива Нью-Йорка. Джолнс тримав гострий погляд на двері та вікна будинку.

"Що ж, докторе, {-=>—:::error_type=Punctuation} сказав Найт, не стримуючи {нотку=>нотки:::error_type=G/Case} тріумфу в його голосі, {-=>—:::error_type=Punctuation} ви бачили?"
"Що ж, докторе, {-=>—:::error_type=Punctuation} сказав Найт, не стримуючи {нотку=>нотки:::error_type=G/Case} тріумфу в його голосі, {-=>—:::error_type=Punctuation} ви бачили?"{=>.:::error_type=Punctuation}
Copy link

@AnnaVesn AnnaVesn Feb 1, 2023

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Згідно з параграфом 167, І, п.2: "Коли пряма мова йде в рядок, без абзацу, то перед її початком мають стояти відкриті лапки (без тире), у кінці — закриті лапки, а перед ними — відповідний до характеру речення розділовий знак (знак питання, знак оклику, три крапки, але не крапка, яку ставимо вже після лапок)". У цьому випадку речення є питальним, тому крапка після лапок непотрібна. @olenanahorna , потребуємо тут компромісу, а також у схожих випадках, де пряма мова подана в рядок і розірвана словами автора.

Copy link
Contributor Author

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

Зауважу, що тут пряма мова йде з нового абзацу, тобто не «без абзацу».
Див. також дискусію вище.


"Це неймовірно, неймовірно!{"=>:::error_type=Punctuation} {-=>—:::error_type=Punctuation} я не міг втриматися вигукувати одразу{=>,:::error_type=Punctuation} як таксі поїхало на дорозі назад. {"=>— :::error_type=Punctuation}Втім, як ви це зробили? Завдяки якому індуктивному процесу..."
"Це неймовірно, неймовірно!{"=>:::error_type=Punctuation} {-=>—:::error_type=Punctuation} я не міг втриматися вигукувати одразу{=>,:::error_type=Punctuation} як таксі поїхало на дорозі назад. {"=>— :::error_type=Punctuation}Втім, як ви це зробили? Завдяки якому індуктивному процесу..."{=>.:::error_type=Punctuation}
Copy link

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

@olenanahorna Тут я також схиляюся до рішення, що крапка після лапок не потрібна (згідно з пар.167, І , п.2). Речення за характером зрозумілі, нема потреби ставити ще після закритих лапок крапку.

Choose a reason for hiding this comment

The reason will be displayed to describe this comment to others. Learn more.

@AnnaVesn @olenanahorna Ми перечитали всі коментарі, правопис і ще поговорили з Лєною окремо. Дійшли до висновку, що скористаємося таким правилом: якщо в прямій мові є слова автора, то крапку ставимо (вона вмотивована як кінцева пунктуація для "великого" речення). Якщо слів автора немає (тобто є тільки текст у лапках, все пряма мова), то крапку ставити не будемо - там вона вже не матиме щодо чого виконувати свою функцію.

Тобто: у цьому реченні крапку приймаємо.

Sign up for free to join this conversation on GitHub. Already have an account? Sign in to comment
Labels
None yet
Projects
None yet
Development

Successfully merging this pull request may close these issues.

None yet

4 participants